Listing 1 - 10 of 10 |
Sort by
|
Choose an application
Inhoud: Deel 1 Spanningsvolle situaties en afwegingen; 1. Jij en spanningsvolle situaties; 2. Spanningen in relaties, 3. Spanningen in het werk; Deel 2 Grip krijgen op spanningsvolle situaties; 4. Je eigen afwegingen maken; 5. De vier opstapjes voor het ontrafelen van spanningsvolle situaties; Bijlagen; 6. Regels voor een groepsgesprek over spanningsvolle situaties; 7. Negen praktijksituaties.
Spanning --- Relaties --- Groepstherapie --- Stress --- moeilijke patiënten --- arbeidsbelasting --- stress --- verpleegkundig beroep --- verzorgende beroepen --- verpleegkunde --- 613.3 --- beroepsuitoefening --- conflicthantering --- patiënt-verpleegkundige relatie (verpleegkundige-patiënt relatie) --- relaties --- verpleegkunde - beroep en opleiding --- 415.9 --- 604.6 --- 613.3 Beroep en opleiding --- spanning --- Spanning (stress) --- Relatie
Choose an application
460.4 --- handelingsplannen --- hulpverleners --- methodiek --- orthopedagogiek --- sociaal pedagogische hulpverlening --- 364.044 --- Attitudes --- Begeleiding --- Beroepsprofielen --- Hulpverlening --- Methodiek --- Planning --- Beroep en opleiding --- Pedagogiek --- Beroepen --- Ethiek --- Systeemdenken --- Gedragstherapie --- Beroep --- Waardering --- Godsdienst --- Sport --- Duurzaamheid --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Man --- Cultuur --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Technologie --- Voeding --- Maatschappij --- Verpleegkunde --- Drank --- Gezondheid --- Volwassene
Choose an application
613.3 --- Nederland --- beroepscompetenties --- gezondheidszorg --- verpleegkunde --- verpleegkundig beroep --- verpleegkundige vaardigheden --- 613.2 --- autonomie --- beroepsprofiel (beroepsbeeld) --- beroepsuitoefening --- chronische ziekten --- functieomschrijving (deskundigheidsafbaking, functiedifferentiatie) --- geriatrische verpleegkunde --- intensieve zorgen (medium care) --- kinderverpleegkunde (pediatrische verpleegkunde) --- kraamverpleegkunde --- kwaliteitsbewaking (audit) --- psychiatrische verpleegkunde --- vaardigheidstraining --- verpleegkundige interventies --- verpleegkwaliteit --- competenties --- geriatrie --- kinderverpleegkunde --- verpleegkundige opleiding --- Beroep en opleiding --- (zie ook: gerontologie) --- (zie ook: kraamverzorging, vroedvrouwen) --- Nursing
Choose an application
"Ethics for Journalists tackles many of the issues which journalists face in their everyday lives - from the media's supposed obsession with sex, sleaze and sensationalism, to issues of regulation and censorship. Its accessible style and question and answer approach highlight the relevance of ethical issues for everyone involved in journalism, both trainees and professionals, whether working in print, broadcast or new media." "Ethics for Journalists provides a comprehensive overview of ethical dilemmas and features interviews with a number of journalists, including the celebrated correspondent Phillip Knightley. Presenting a range of imaginative strategies for improving media standards and supported by a thorough bibliography and a wide ranging list of Websites."--Jacket.
Journalistic ethics. --- Journalistic ethics --- Journalism & Communications --- Journalism --- Journalistiek --- Ethiek --- Journalistieke ethiek --- 092.8 --- 179 --- beroepsethiek --- ethiek --- journalistiek --- pers en journalistiek - beroep en opleiding --- ethiek - overige onderwerpen --- Moral and ethical aspects --- Professional ethics --- Godsdienst --- Sport --- Duurzaamheid --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Man --- Reizen --- Ziekte --- Cultuur --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Technologie --- Voeding --- Maatschappij --- Verpleegkunde --- Vliegen (werkwoord) --- Drank --- Gezondheid --- Volwassene
Choose an application
1. Waarnemen en interpreteren 2. Non-verbaal gedrag 3. Luisteren 4. Samenvatten 5. Vragen stellen 6. Concretiseren 7. Meningen 8. Omgaan met gevoelens 9. Feedback 10. Assertief reageren
Sociale vaardigheden --- Omgangskunde --- Communicatie --- Mondelinge communicatie --- Sociaal-agogische vaardigheid --- 305.8 --- Assertiviteit (Weerbaarheid) --- Concretiseren --- Emoties (Gevoelens) --- Feedback --- Luisteren --- Non-verbale communicatie --- Samenvatten --- Vragen stellen --- Waarneming --- Communicatie ; algemeen --- 613.3 --- patiëntenbegeleiding --- sociale vaardigheden --- verpleegkunde --- 316.77 --- communicatievaardigheden --- sociale vaardigheidstraining --- sociologie --- gesprekstechnieken --- 433.4 ) Sociale vaardigheden --- communicatie --- lichaamstaal --- luisteren --- observeren --- verpleegkunde - beroep en opleiding --- communicatieleer --- 007
Choose an application
Wat heb je nodig om langdurig en met plezier palliatieve zorg hoge kwaliteit te kunnen bieden? De theorie kennen hulpverleners wel, maar vaak ontbreken hulpmiddelen om er in de praktijk naar te handelen. Gevolg: de balans tussen draaglast en draagkracht is moeilijk te vinden in de emotioneel zware palliatieve zorg. Dit cahier is uitermate geschikt bij het vinden en handhaven van dat evenwicht. Allereerst biedt het inzicht in de factoren die bepalend zijn voor plezier en belasting in het werk. Daarnaast bevat het boek volop praktische richtlijnen en adviezen hoe hulpverleners zich minder kwetsbaar kunnen maken in emotioneel sterk belastende situaties. Elk hoofdstuk wordt afgesloten met een vragenlijst of oefening. Kortom, dit cahier is voor elke hulpverlener een onmisbaar instrument om verder te groeien in zijn rol als professional. Enerzijds is dit goed voor welzijn, plezier en motivatie van de hulpverlener zelf, anderzijds profiteert de patiënt zo van een hulpverlener die een hogere kwaliteit zorg kan bieden.
Nursing --- zelfzorg --- Philosophical anthropology --- verpleegkundig beroep --- palliatieve zorgen --- medische ethiek --- Physiology: reproduction & development. Ages of life --- Palliatieve zorgen --- Zelftoezicht --- 174.4 --- Palliatieve zorgen (terminale zorgen) --- Zelfhulp (zelfzorg) --- 616.083 )* VERPLEEGKUNDE --- 603.2 --- 613.3 --- arbeidsbelasting --- beroepsuitoefening --- burn-out --- stervensbegeleiding --- verpleegkunde --- Soins palliatifs --- Autosurveillance --- (zie ook: dood, euthanasie, palliatieve zorgen, rouw, terminale zorgen) --- medische en paramedische stervensbegeleiding --- Zelfzorg --- Provincie West-Vlaanderen --- 613.3 Beroep en opleiding --- emoties --- Palliatieve zorg
Choose an application
Interpersonal communication. --- Interpersonal relations. --- Group relations training. --- Communication interpersonnelle --- Relations humaines --- Formation --- 321.3 --- 460.4 --- Assertiviteit --- Communicatie --- Communicatieve vaardigheden --- Conflict management --- Evaluatie --- Gericht luisteren --- Hulpverlening --- Maatschappelijk werk - Sociale zorg ; methodiek --- Beroep en opleiding --- Group relations training --- Interpersonal communication --- Interpersonal relations --- Communication --- Consciousness-raising groups --- Encounter groups --- Sensitivity training --- T-groups --- Small groups --- Social interaction --- Social perception --- Training --- Human relations --- Interpersonal relationships --- Personal relations --- Relations, Interpersonal --- Relationships, Interpersonal --- Social behavior --- Social psychology --- Object relations (Psychoanalysis)
Choose an application
In dit boek wordt, met voor de verschillende sectoren van zorg herkenbare voorbeelden, ingegaan op de professionele wijze waarop hulpverleners cli
Hulpverlening --- Methodiek. --- 326 --- 460.4 --- attitudevorming --- hulpverlening --- 159.927 --- Medische psychologie --- Patiënt-verpleegkundige relatie --- 364.044 --- 604.6 --- Hulpverlening : gespreksvoering --- medische psychologie --- patiënt-verpleegkundige relatie (verpleegkundige-patiënt relatie) --- patiëntenbegeleiding (patiëntenvoorlichting) --- Hulpverlening: methodiek --- Sociale problemen van en zorg voor mentaal gehandicapten; algemeen --- Beroep en opleiding --- (zie ook: informed consent) --- attitude --- cliënt-hulpverlener relatie --- deontologie --- Professional ethics. Deontology --- Social welfare methods --- Sociology of social care --- zorgsector --- 614.253 --- Ethiek --- Instellingen --- Omgangskunde --- Patiënten --- Zorg
Choose an application
De auteur benoemt de verschillende communicatieve vaardigheden, gaat in op het systematisch verpleegkundig handelen en behandelt de verschillende gespreksmodellen, zoals het helpend gesprek, het slechtnieuwsgesprek en het omgaan met agressie. Bovendien besteedt ze aandacht aan de juridische aspecten, die sinds de invoering van de wet BIG en de wet WGBO steeds belangrijker worden.
patiënt-verpleegkundige relatie (verpleegkundige-patiënt relatie) --- communicatie (leesbaarheid) --- luisteren --- gesprekstechnieken --- systematisch verpleegkundig handelen (nursing process, SVH, verpleegproces) --- verpleegplan (zorgplan) --- slecht-nieuwsgesprek (waarheidsmededeling) --- conflicthantering --- agressiviteit (agressie) --- 499.4 --- (zie ook: Rogers Martha-theorie) --- Relaties arts-patiënt --- Agressiviteit (geweld, agressie) --- Gesprekstechnieken gezondheidszorg --- Observatietechnieken gezondheidszorg --- Communicatievaardigheden --- Verpleegkunde. --- 613.2 --- verpleegkundige communicatie --- sociale vaardigheden --- patiëntenbegeleiding --- verpleegkunde --- 613.3 --- Verpleegkunde --- Communicatie --- 800.95 --- Conflicthantering --- Gesprekstechnieken --- Gezondheidsopvoeding (gvo, gezondheidsvoorlichting) --- Luisteren --- Patiënt-verpleegkundige relatie --- Patiëntenbegeleiding --- Slechtnieuwsgesprek (waarheidsmededeling) --- Voorlichting --- 616.083 )* VERPLEEGKUNDE --- moeilijke patiënt --- verpleegkunde - beroep en opleiding --- Nursing --- Relations médecin-patient --- Communication
Choose an application
De auteurs zetten eerst duidelijk uiteen wat er achter een opdracht steekt en wat de grote betekenis is van dynamiek in een leerproces. Daarna komt de constructie van opdrachten in diverse leerprocessen aan bod. Voor de beoordeling van opdrachten doen de auteurs een aantal verrassende suggesties. Het boek sluit af met een hoofdstuk over het werken met opdrachten voor docenten.
Lerarenopleiding --- Algemeen. --- Didactic strategies --- didactische processen --- PGO (probleemgestuurd onderwijs) --- leermethoden --- evaluatie (onderwijs) --- HO (hoger onderwijs) --- leeropdrachten --- studiemethoden --- Hoger onderwijs ; didactiek --- #KVHB:Didactiek --- #KVHB:Leerprocessen --- didactiek --- hoger onderwijs --- 489.4 --- 489.52 --- leerkracht --- onderwijs --- schrijven --- 041567.jpg --- Leerlijnen --- Opdrachten --- hoger onderwijs - didactiek, modulair onderwijs --- 371.38 --- leerprocessen --- toetsen --- leren leren --- Didactisch proces (leerproces) --- 371.38 Zelfwerkzaamheid --- Zelfwerkzaamheid --- 454.21 --- Leerprocessen --- Begeleiding(Coaching) --- Didactiek (Vakdidactiek) --- Evaluatie --- Hoger onderwijs --- Leerlijnen(Groeilijnen) --- Leren leren --- Lesgeven --- Reflecteren (Terugblikken) --- Didactiek --- Onderwijs : methodiek --- Onderwijs : opdrachten --- 371.32 --- departement Gezondheidszorg 08 --- leerpsychologie --- evaluatie van leerlingen --- didactisch proces --- evaluatie --- lerarenopleiding --- onderwijsvernieuwing --- opdrachtgestuurd onderwijs --- probleemgestuurd onderwijs --- 371.3 --- 159.95 --- 371.21 --- 371 --- Didactiek (hoger onderwijs) --- stage (praktijkleren) --- vaardigheidstraining --- 770.9 --- didactische werkvormen --- leerstijlen --- productdesign, onderwijs --- 454.2 --- 484.2 --- 613.3 Beroep en opleiding --- competentiegericht onderwijs --- competenties --- leren --- reflectie --- stage --- stagebegeleiding --- 371.26
Listing 1 - 10 of 10 |
Sort by
|