Narrow your search

Library

Hogeschool Gent (8)

UCLL (8)

Arteveldehogeschool (5)

Odisee (5)

Thomas More Kempen (5)

Thomas More Mechelen (4)

UGent (4)

VIVES (4)

AP (3)

KDG (2)

More...

Resource type

book (10)


Language

Dutch (9)

English (1)


Year
From To Submit

2001 (10)

Listing 1 - 10 of 10
Sort by

Book
Omgaan met spanningsvolle situaties : een handleiding voor verzorgenden
Authors: ---
ISBN: 9035224418 Year: 2001 Publisher: Maarssen Elsevier gezondheidszorg

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Inhoud: Deel 1 Spanningsvolle situaties en afwegingen; 1. Jij en spanningsvolle situaties; 2. Spanningen in relaties, 3. Spanningen in het werk; Deel 2 Grip krijgen op spanningsvolle situaties; 4. Je eigen afwegingen maken; 5. De vier opstapjes voor het ontrafelen van spanningsvolle situaties; Bijlagen; 6. Regels voor een groepsgesprek over spanningsvolle situaties; 7. Negen praktijksituaties.


Book
Grondslagen SPH.
Author:
ISBN: 9066653868 Year: 2001 Publisher: Amsterdam SWP

Ethics for journalists
Author:
ISBN: 0415242975 0415242967 0203181972 9780203189507 0203189507 1280543582 1134546041 Year: 2001 Publisher: London Routledge

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

"Ethics for Journalists tackles many of the issues which journalists face in their everyday lives - from the media's supposed obsession with sex, sleaze and sensationalism, to issues of regulation and censorship. Its accessible style and question and answer approach highlight the relevance of ethical issues for everyone involved in journalism, both trainees and professionals, whether working in print, broadcast or new media." "Ethics for Journalists provides a comprehensive overview of ethical dilemmas and features interviews with a number of journalists, including the celebrated correspondent Phillip Knightley. Presenting a range of imaginative strategies for improving media standards and supported by a thorough bibliography and a wide ranging list of Websites."--Jacket.


Book
Elementaire sociale vaardigheden
Authors: --- ---
ISBN: 903133538X 9789031335381 Year: 2001 Publisher: Houten Bohn Stafleu Van Loghum

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

1. Waarnemen en interpreteren 2. Non-verbaal gedrag 3. Luisteren 4. Samenvatten 5. Vragen stellen 6. Concretiseren 7. Meningen 8. Omgaan met gevoelens 9. Feedback 10. Assertief reageren


Book
Zelfzorg in de palliatieve fase
Authors: ---
ISBN: 9031337110 9789031337118 Year: 2001 Publisher: Houten/Diegem Bohn Stafleu Van Loghum

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Wat heb je nodig om langdurig en met plezier palliatieve zorg hoge kwaliteit te kunnen bieden? De theorie kennen hulpverleners wel, maar vaak ontbreken hulpmiddelen om er in de praktijk naar te handelen. Gevolg: de balans tussen draaglast en draagkracht is moeilijk te vinden in de emotioneel zware palliatieve zorg. Dit cahier is uitermate geschikt bij het vinden en handhaven van dat evenwicht. Allereerst biedt het inzicht in de factoren die bepalend zijn voor plezier en belasting in het werk. Daarnaast bevat het boek volop praktische richtlijnen en adviezen hoe hulpverleners zich minder kwetsbaar kunnen maken in emotioneel sterk belastende situaties. Elk hoofdstuk wordt afgesloten met een vragenlijst of oefening. Kortom, dit cahier is voor elke hulpverlener een onmisbaar instrument om verder te groeien in zijn rol als professional. Enerzijds is dit goed voor welzijn, plezier en motivatie van de hulpverlener zelf, anderzijds profiteert de patiënt zo van een hulpverlener die een hogere kwaliteit zorg kan bieden.


Book
Bejegening in de zorg : Respectvol omgaan met cliënten
Author:
ISBN: 9024414091 Year: 2001 Publisher: Soest Nelissen


Book
Communicatieve vaardigheden voor verpleegkundigen : de patiënt centraal.
Author:
ISBN: 9035223594 Year: 2001 Publisher: Maarssen : Elsevier Gezondheidszorg,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De auteur benoemt de verschillende communicatieve vaardigheden, gaat in op het systematisch verpleegkundig handelen en behandelt de verschillende gespreksmodellen, zoals het helpend gesprek, het slechtnieuwsgesprek en het omgaan met agressie. Bovendien besteedt ze aandacht aan de juridische aspecten, die sinds de invoering van de wet BIG en de wet WGBO steeds belangrijker worden.


Book
Wat gaan we doen ? : het construeren en beoordelen van opdrachten
Authors: ---
ISBN: 9031336386 9789031336388 Year: 2001 Publisher: Houten Bohn Stafleu Van Loghum

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De auteurs zetten eerst duidelijk uiteen wat er achter een opdracht steekt en wat de grote betekenis is van dynamiek in een leerproces. Daarna komt de constructie van opdrachten in diverse leerprocessen aan bod. Voor de beoordeling van opdrachten doen de auteurs een aantal verrassende suggesties. Het boek sluit af met een hoofdstuk over het werken met opdrachten voor docenten.

Keywords

Lerarenopleiding --- Algemeen. --- Didactic strategies --- didactische processen --- PGO (probleemgestuurd onderwijs) --- leermethoden --- evaluatie (onderwijs) --- HO (hoger onderwijs) --- leeropdrachten --- studiemethoden --- Hoger onderwijs ; didactiek --- #KVHB:Didactiek --- #KVHB:Leerprocessen --- didactiek --- hoger onderwijs --- 489.4 --- 489.52 --- leerkracht --- onderwijs --- schrijven --- 041567.jpg --- Leerlijnen --- Opdrachten --- hoger onderwijs - didactiek, modulair onderwijs --- 371.38 --- leerprocessen --- toetsen --- leren leren --- Didactisch proces (leerproces) --- 371.38 Zelfwerkzaamheid --- Zelfwerkzaamheid --- 454.21 --- Leerprocessen --- Begeleiding(Coaching) --- Didactiek (Vakdidactiek) --- Evaluatie --- Hoger onderwijs --- Leerlijnen(Groeilijnen) --- Leren leren --- Lesgeven --- Reflecteren (Terugblikken) --- Didactiek --- Onderwijs : methodiek --- Onderwijs : opdrachten --- 371.32 --- departement Gezondheidszorg 08 --- leerpsychologie --- evaluatie van leerlingen --- didactisch proces --- evaluatie --- lerarenopleiding --- onderwijsvernieuwing --- opdrachtgestuurd onderwijs --- probleemgestuurd onderwijs --- 371.3 --- 159.95 --- 371.21 --- 371 --- Didactiek (hoger onderwijs) --- stage (praktijkleren) --- vaardigheidstraining --- 770.9 --- didactische werkvormen --- leerstijlen --- productdesign, onderwijs --- 454.2 --- 484.2 --- 613.3 Beroep en opleiding --- competentiegericht onderwijs --- competenties --- leren --- reflectie --- stage --- stagebegeleiding --- 371.26

Listing 1 - 10 of 10
Sort by